Mijn Cogas

Ik krijg minder geld teruggestort dan op de jaarrekening staat aangegeven?

Je wilt graag weten waarom je minder geld teruggestort krijgt dan op de jaarrekening staat aangegeven.
Dat komt om het voorschot van januari is verrekend met de jaarrekening. Als je de voorschotnota van januari opent in het klantportaal van Cogas zie je daar precies terug hoe dit is berekend.

Lees meer
Ik heb mijn jaarafrekening niet ontvangen?

Wat vervelend dat je je jaarrekening niet hebt ontvangen! We versturen de jaarrekening naar een door jou opgegeven e-mailadres óf als je dat liever hebt naar jouw postadres. Het kan zijn dat er iets misgegaan bij het verzenden van de post of misschien is de jaarrekening in het postvak ongewenste e-mail terechtgekomen.

In het klantportaal Mijn Cogas heb je altijd toegang tot de meest actuele gegevens. Daar vind je dus óók jouw jaarrekening terug.

Lees meer
Ik zie mijn dagelijks verbruik niet in het klantenportaal. Hoe kan dat?

Normaal gesproken zie je inderdaad je dagelijks verbruik in het klantenportaal. Omdat wij bezig zijn met opmaken van de jaarafrekening, is het automatisch inlezen van de meterstanden tijdelijk stopgezet. Zodra de jaarafrekeningen gereed zijn, worden de meterstanden met terugwerkende kracht weer ingelezen in het klantenportaal.

Lees meer
Hoe zit het met mijn privacy?

Voor het gebruik van (meet)data, zoals de meterstanden van de slimme warmtemeter, gelden de strenge normen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), de Privacy Gedragscode én de Privacy- en Security eisen van Netbeheer Nederland.

Lees meer
Kan ik inzicht krijgen in mijn verbruik?

Voor inzicht in jouw verbruik ga je naar jouw Cogas-omgeving.

Lees meer
Ik woon sinds kort in mijn nieuwe woning en ik heb stadsverwarming of warmte/koude. Waar is het maandelijkse voorschot op gebaseerd?

Omdat je de nieuwe bewoner bent, kunnen wij nog niet inschatten hoe je jaarverbruik er precies uit komt te zien. Wij gebruiken daarom in eerste instantie het gemiddelde voorschot van de woning voor het eerste jaar.

Lees meer
Hoe vaak wordt de slimme warmtemeter standaard uitgelezen en waar wordt de uitgelezen data voor gebruikt?

Voor alle locaties - behalve de wijk Windmolenbroek Almelo - wordt de slimme warmtemeter maandelijks uitgelezen voor de afrekening. Voor de wijk Windmolenbroek wordt de slimme meter elk uur uitgelezen en maken we de dagelijkse standen zichtbaar.

Lees meer
Wat moet ik doen in het klantportaal als ik in een woning met stadsverwarming, warmte/koude of warm tapwater van Cogas kom te wonen?

Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Je kan via het klantenportaal jouw nieuwe adres en gegevens doorgeven. Ook vragen we je naar de meterstand.

Lees meer
Hoe kan ik mijn contract inzien in het klantenportaal?

Via Mijn Cogas kun je, je contract inzien.

Lees meer
Hoe kan ik een meterstand toevoegen in het klantenportaal?

Je vindt 'Meterstand toevoegen' in de linkerbalk van het menu.

Lees meer
Hoe wijzig ik mijn maandelijkse voorschot?

Je maandelijkse voorschot wijzig je in je eigen Cogas-omgeving ‘Mijn Cogas’.

Lees meer
Ik ben mijn wachtwoord voor het klantportaal vergeten, wat nu?

Op de inlogpagina van ‘Mijn Cogas’ kun je via de link ‘Je wachtwoord vergeten’ een nieuw wachtwoord aanvragen (onder de aanmeld button).

Lees meer
Hoe kan ik mijn verbruik inzien in het klantenportaal?

Je kunt je verbruik inzien in het menu op de linkerbalk in het klantenportaal. Daar vind je de keuze 'Verbruik'.

Lees meer
Jullie hebben een nieuw klantportaal, meld ik mij zo aan of af?

Dat ligt er aan of je voor het eerst in een woning met stadsverwarming, warmte/koude of warm tapwater komt wonen of dat je al klant van Cogas bent.

Lees meer
Kan ik mijn facturen inzien in het klantenportaal?

In de linkerbalk vind je meerdere menupunten, waaronder een kopje facturen. Onder dit kopje vind je informatie over je facturen.

Lees meer
Hoe krijg ik toegang tot het klantportaal Mijn Cogas?

Je vindt het klantportaal ‘Mijn Cogas’ op Cogas.nl en je logt in met je klantnummer. Vervolgens kun je een account aanmaken.

Lees meer
Wat kan ik allemaal zien en wijzigen in het nieuwe klantportaal?

In het klantenportaal kun je gemakkelijk het verbruik inzien.

Lees meer
Ik ga verhuizen, wat moet ik doen?

Als je gaat verhuizen zeg je eenvoudig de leveringsovereenkomst voor stadsverwarming of warmte/koude levering bij ons op via het klantportaal Mijn Cogas.

Lees meer
Ik ben een nieuwe bewoner en wil graag warmte/koude/warm tapwater aanvragen. Wat moet ik doen?

Als jouw woning aangesloten is op één van onze warmtenetten dan kun je je via het klantenportaal Mijn Cogas aanmelden.

Lees meer
Wat is mijn klantnummer?

Wil je weten wat jouw klantnummer is? Een klantnummer bestaat uit vier cijfers. Het klantnummer bestaat uit de laatste vier cijfers van de jaarafrekening.

Lees meer
Hoe pas ik mijn maandelijks voorschot aan?

Je maandelijkse voorschot pas je aan in je eigen Cogas-omgeving ‘Mijn Cogas’.

Lees meer
Wat kan ik zelf al doen om mijn verbruik bij te houden?

Elke meter – slim of analoog- kan afgelezen worden. Op de meterstandenkaart kun je eenvoudig jouw eigen verbruik bijhouden. Je beslist zelf of je dit dagelijks, wekelijks of maandelijks doet.

Lees meer
Hoe krijg ik inzicht in mijn verbruik?

Om te kunnen besparen op je energie en kosten is het handig om te weten wat je verbruikt. Vanaf april 2023 stellen we je een maandelijks verbruiksoverzicht ter beschikking.

Lees meer