Mijn Cogas

Hoe zit het met mijn privacy?

Voor het gebruik van (meet)data, zoals de meterstanden van de slimme warmtemeter, gelden de strenge normen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), de Privacy Gedragscode én de Privacy- en Security eisen van Netbeheer Nederland.

Lees meer
Kan ik inzicht krijgen in mijn verbruik?

Voor inzicht in jouw verbruik ga je jouw Cogas-omgeving.

Lees meer
Ik woon sinds kort in mijn nieuwe woning en heb stadsverwarming of warmte/koude. Waar is het maandelijkse voorschot op gebaseerd?

Omdat je de nieuwe bewoner bent, kunnen wij nog niet inschatten hoe je jaarverbruik er precies uit komt te zien. Wij gebruiken daarom in eerste instantie het gemiddelde voorschot van de woning voor het eerste jaar.

Lees meer
Hoe vaak wordt de slimme warmtemeter standaard uitgelezen? En waar wordt de uitgelezen data voor gebruikt?

Voor alle locaties - behalve de wijk Windmolenbroek Almelo - wordt de slimme warmtemeter maandelijks uitgelezen voor de afrekening. Voor de wijk Windmolenbroek wordt de slimme meter elk uur uitgelezen en maken we de dagelijkse standen zichtbaar.

Lees meer
Hoe kan ik mijn voorschot aanpassen?

Je kunt je maandelijkse voorschot laten aanpassen door een e-mail te sturen naar info@cogasduurzaam.nl onder vermelding van je debiteurnummer en je contactgegevens.

Lees meer
Wat moet ik doen in het klantportaal als ik in een woning met stadsverwarming, warmte/koude of warm tapwater van Cogas kom te wonen?

Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Je kan via het klantenportaal jouw nieuwe adres en gegevens doorgeven. Ook vragen we je naar de meterstand.

Lees meer
Hoe kan ik mijn contract inzien in het klantenportaal?
Hoe kan ik een meterstand toevoegen in het klantenportaal?

Je vindt 'Meterstand toevoegen' in de linkerbalk van het menu.

Lees meer
Hoe kan ik mijn voorschot wijzigen?

Je vindt 'Voorschot wijzigen' in de linkerbalk van het menu.

Lees meer
Ik ben mijn wachtwoord voor het klantportaal vergeten, wat nu?

Op de inlogpagina van ‘Mijn Cogas’ kun je via de link ‘Je wachtwoord vergeten’ een nieuw wachtwoord aanvragen (onder de aanmeld button).

Lees meer
Hoe kan ik mijn verbruik inzien in het klantenportaal?

In de linkerbalk vind je meerdere menupunten, waaronder een kopje verbruik. Onder dit kopje vind je informatie over je verbruik. Er zijn verschillende detailniveaus.

Lees meer
Jullie hebben een nieuw klantportaal, meld ik mij zo aan of af?

Dat ligt er aan of je voor het eerst in een woning met stadsverwarming, warmte/koude of warm tapwater komt wonen of dat je al klant van Cogas bent.

Lees meer
Kan ik mijn facturen inzien in het klantenportaal?

In de linkerbalk vind je meerdere menupunten, waaronder een kopje facturen.
Onder dit kopje vind je informatie over je facturen.

Lees meer
Hoe krijg ik toegang tot het klantportaal Mijn Cogas?

Je vindt het klantportaal ‘Mijn Cogas’ op Cogas.nl en je logt in met je klantnummer. Vervolgens kun je een account aanmaken.

Lees meer
Wat kan ik allemaal zien en wijzigen in het nieuwe klantportaal?

In het klantenportaal kun je gemakkelijk het verbruik inzien.

Lees meer
Ik ga verhuizen, wat moet ik doen?

Als je gaat verhuizen zeg je eenvoudig de leveringsovereenkomst voor stadsverwarming of warmte/koude levering bij ons op via het klantportaal Mijn Cogas.

Lees meer
Ik ben een nieuwe bewoner en wil graag warmte/koude/warm tapwater aanvragen. Wat moet ik doen?

Als jouw woning aangesloten is op één van onze warmtenetten dan kun je je via het klantenportaal Mijn Cogas aanmelden.

Lees meer
Wat is mijn klantnummer?

Wil je weten wat jouw klantnummer is? Een klantnummer bestaat uit vier cijfers. Het klantnummer bestaat uit de laatste vier cijfers van de jaarafrekening.

Lees meer
Hoe pas ik mijn maandelijks voorschot aan?

Je kunt je maandelijkse voorschot zelf aanpassen in het klantportaal 'Mijn Cogas'.

Lees meer
Wat kan ik zelf al doen om mijn verbruik bij te houden?

Elke meter – slim of analoog- kan afgelezen worden. Op de meterstandenkaart kun je eenvoudig jouw eigen verbruik bijhouden. Je beslist zelf of je dit dagelijks, wekelijks of maandelijks doet.

Lees meer
Hoe krijg ik inzicht in mijn verbruik?

Om te kunnen besparen op je energie en kosten is het handig om te weten wat je verbruikt. Vanaf april 2023 stellen we je een maandelijks verbruiksoverzicht ter beschikking.

Lees meer