Storing? Bel 0800-9009
Ben jij een klant van Cogas Duurzaam, dan heb je recht op een vergoeding als het gaat om een ernstige storing die langer dan 8 uur duurt, én als in de 12 maanden vóór je melding al eerder zo'n storing is geweest in hetzelfde warmtenet, dezelfde aansluiting, afleverset of inpandige leiding(en). Dit staat zo omschreven in de warmtewet.
Wanneer krijg je een vergoeding bij een storing?
Je hebt recht op een vergoeding als je te maken hebt met een ernstige storing. Dat is een storing die langer dan 8 uur duurt.
Heb je binnen 12 maanden al eerder een ernstige storing gehad in hetzelfde warmtenet, dezelfde aansluiting, afleverset of leidingen? Dan heb je ook recht op vergoeding, óók als de storing nu korter is dan 24 uur.
Onderstaande situaties helpen je om beter te begrijpen wanneer je wel of geen recht hebt op een vergoeding.
De storing duurt 5 uur en zit in de hoofdleiding van het warmtenet van Cogas.
Uitkomst: Je hebt geen recht op compensatie. De storing duurt minder dan 8 uur.
De storing duurt 45 uur en zit in de hoofdleiding van het warmtenet van Cogas.
Uitkomst: Je hebt wel recht op compensatie, ook als je een andere warmtebron hebt.
Vergoeding: € 35 + (9 × € 20) = € 215 per huishouden.
De storing duurt 26 uur en zit in een afleverset die de klant zelf bezit.
Uitkomst: Je hebt geen recht op compensatie. De storing valt buiten de verantwoordelijkheid van Cogas.
De storing duurt 26 uur en zit in een afleverset van Cogas (waarvoor je huur betaalt).
Uitkomst: Je hebt wel recht op compensatie. Cogas is verantwoordelijk.
De storing duurt 17 uur en zit in de leiding naar jouw woning.
Uitkomst: Je krijgt geen compensatie, tenzij er in de afgelopen 12 maanden al eerder een storing op jouw adres is geweest die langer dan 8 uur duurde.
De warmtewet
Model Compensatieregeling warmte - Energie Nederland