Jaarafrekening

Ik heb een betalingsregeling, maar de IDEAL-link werkt niet?

Wat vervelend dat de betaallink niet werkt. In verband met het opmaken van de jaarafrekening is de betaalregeling tijdelijk gepauzeerd. Afhankelijk van het eindsaldo van de jaarrekening, wordt de betalingsregeling voortgezet of stopgezet. Je ontvangt hierover een bericht van ons.

Wil je een nieuwe betalingsregeling met ons treffen? Neem dan contact met ons op.

Lees meer
Ik krijg minder geld teruggestort dan op de jaarrekening staat aangegeven?

Je wilt graag weten waarom je minder geld teruggestort krijgt dan op de jaarrekening staat aangegeven.
Dat komt om het voorschot van januari is verrekend met de jaarrekening. Als je de voorschotnota van januari opent in het klantportaal van Cogas zie je daar precies terug hoe dit is berekend.

Lees meer
Ik heb mijn jaarafrekening niet ontvangen?

Wat vervelend dat je je jaarrekening niet hebt ontvangen! We versturen de jaarrekening naar een door jou opgegeven e-mailadres óf als je dat liever hebt naar jouw postadres. Het kan zijn dat er iets misgegaan bij het verzenden van de post of misschien is de jaarrekening in het postvak ongewenste e-mail terechtgekomen.

In het klantportaal Mijn Cogas heb je altijd toegang tot de meest actuele gegevens. Daar vind je dus óók jouw jaarrekening terug.

Lees meer
Wat moet ik doen als ik mijn rekening niet kan betalen?

Lukt het je niet om je rekening te betalen? Neem zo spoedig mogelijk contact met ons op. We kunnen dan samen kijken naar de mogelijkheden.

Lees meer
Er staat in het klantenportaal dat ik geen openstaand voorschot moet betalen, maar dat klopt niet?

Heb je nog niet alle voorschotnota’s betaald? Dan is dit belangrijk om te lezen: in verband met het opstellen van de jaarafrekening komen alle openstaande voorschotnota's van 2023 te vervallen. Dit kan onduidelijkheid geven.

Lees meer
Uitleg jaarafrekening

Er staan verschillende termen op de jaarafrekening. We geven je graag uitleg over de termen.

Lees meer
Waar is mijn jaarafrekening op gebaseerd?

Voor klanten die voor 1 januari 2023 in hun woning zijn komen wonen, berekenen we de jaarafrekening over de periode 1 januari tot en met 31 december van elk kalenderjaar.

Lees meer
Wanneer krijg ik mijn jaarafrekening?

Klanten die voor februari 2023 ingehuisd zijn, krijgen hun jaarafrekening per kalenderjaar.

Lees meer
Hoe pas ik mijn maandelijks voorschot aan?

Je maandelijkse voorschot pas je aan in je eigen Cogas-omgeving ‘Mijn Cogas’.

Lees meer
Hoe geef ik mijn meterstanden door?

Meterstanden hebben we nodig voor een in- en uithuizing. Dit doe je digitaal in ons portaal.

Lees meer
Hoe komt het dat mijn maandelijkse voorschot omhoog gaat terwijl ik geld terug krijg?

Dit kan komen doordat dat wij het nieuwe voorschot berekenen over het daadwerkelijke verbruik van het afgelopen jaar vermenigvuldigd met de nieuwe (eventueel hogere) tarieven.

Lees meer
Hoe wordt het prijsplafond verrekend?

Op de factuur wordt voor jouw verbruik het hogere Cogas-tarief in rekening gebracht en het verschil met het tarief van het prijsplafond vervolgens gecrediteerd.

Lees meer
Is een betalingsregeling mogelijk?

We kijken graag met je naar je persoonlijke situatie. Bel 0546-836 666 en vraag naar de afdeling facturatie.

Lees meer
Waarom krijg ik geld terug of moet ik bijbetalen?

Je verbruik was lager of hoger dan ingeschat.

Lees meer
Hoe meet mijn slimme warmtemeter het verbruik?

De warmtemeter in de warmte-afleverset meet de hoeveelheid water die door de set stroomt, en het verschil in temperatuur van het water dat wordt aangevoerd en dat retour gaat.

Lees meer