Warmtetarieven

Filter de vragen
Uitleg jaarafrekening

Er staan verschillende termen op de jaarafrekening. We geven je graag uitleg over de termen.

Lees meer
Wanneer krijg ik mijn jaarafrekening?

Klanten die voor februari 2023 ingehuisd zijn, krijgen hun jaarafrekening per kalenderjaar.

Lees meer
Ik heb mijn jaarafrekening niet ontvangen?

Wat vervelend dat je je jaarrekening niet hebt ontvangen! We versturen de jaarrekening naar een door jou opgegeven e-mailadres óf als je dat liever hebt naar jouw postadres. Het kan zijn dat er iets misgegaan bij het verzenden van de post of misschien is de jaarrekening in het postvak ongewenste e-mail terechtgekomen.

In het klantportaal Mijn Cogas heb je altijd toegang tot de meest actuele gegevens. Daar vind je dus óók jouw jaarrekening terug.

Lees meer
Waar is mijn jaarafrekening op gebaseerd?

Voor klanten die voor 1 januari 2023 in hun woning zijn komen wonen, berekenen we de jaarafrekening over de periode 1 januari tot en met 31 december van elk kalenderjaar.

Lees meer
Ik krijg minder geld teruggestort dan op de jaarrekening staat aangegeven?

Je wilt graag weten waarom je minder geld teruggestort krijgt dan op de jaarrekening staat aangegeven.
Dat komt om het voorschot van januari is verrekend met de jaarrekening. Als je de voorschotnota van januari opent in het klantportaal van Cogas zie je daar precies terug hoe dit is berekend.

Lees meer
Wanneer nemen wij de standen op voor de jaarrekening?

De slimme warmtemeter geeft in ieder geval elke eerste van de maand de meterstanden door. Voor klanten die voor 1 januari 2024 in hun woning zijn komen wonen, gebruiken we de meterstanden van 1 januari als startmoment en de meterstanden van 31 december als eindmoment voor het maken van de jaarafrekening.

Lees meer