Storing gas en/of elektriciteit? Bel 0800-9009
Snel een antwoord vinden op je vraag, zodat je direct weet waar je aan toe bent.
Neem dan contact met ons op!
Er staan verschillende termen op de jaarafrekening. We geven je graag uitleg over de termen.
Lees meerVoor klanten die voor 1 januari 2023 in hun woning zijn komen wonen, berekenen we de jaarafrekening over de periode 1 januari tot en met 31 december van elk kalenderjaar.
Lees meerKlanten die voor februari 2023 ingehuisd zijn, krijgen hun jaarafrekening per kalenderjaar.
Lees meerDe slimme warmtemeter geeft in ieder geval elke eerste van de maand de meterstanden door. Voor klanten die voor 1 januari 2023 in hun woning zijn komen wonen, gebruiken we de meterstanden van 1 januari als startmoment en de meterstanden van 31 december als eindmoment voor het maken van de jaarafrekening.
Lees meerJe kunt je maandelijkse voorschot zelf aanpassen in het klantportaal 'Mijn Cogas'.
Lees meerMeterstanden hebben we nodig voor een in- en uithuizing. Dit doe je digitaal in ons portaal.
Lees meerDit kan komen doordat dat wij het nieuwe voorschot berekenen over het daadwerkelijke verbruik van het afgelopen jaar vermenigvuldigd met de nieuwe (eventueel hogere) tarieven.
Lees meerOp de factuur wordt voor jouw verbruik het hogere Cogas-tarief in rekening gebracht en het verschil met het tarief van het prijsplafond vervolgens gecrediteerd.
Lees meerWe kijken graag met je naar je persoonlijke situatie. Bel 0546-836 666 en vraag naar de afdeling facturatie.
Lees meerLukt het je niet om je rekening te betalen? Neem zo spoedig mogelijk contact met ons op.
Lees meerJe verbruik was lager of hoger dan ingeschat.
Lees meerDe warmtemeter in de warmte-afleverset meet de hoeveelheid water die door de set stroomt, en het verschil in temperatuur van het water dat wordt aangevoerd en dat retour gaat.
Lees meerAlle bestaande klanten hebben voor 31 december 2022 een brief ontvangen met daarin informatie over het prijsplafond en hun nieuwe tarieven.
Lees meer