Storing gas en/of elektriciteit? Bel 0800-9009
Snel een antwoord vinden op je vraag, zodat je direct weet waar je aan toe bent.
Neem dan contact met ons op!
De slimme warmtemeter geeft in ieder geval elke eerste van de maand de meterstanden door. Voor klanten die voor 1 januari 2023 in hun woning zijn komen wonen, gebruiken we de meterstanden van 1 januari als startmoment en de meterstanden van 31 december als eindmoment voor het maken van de jaarafrekening.
Lees meerDe warmtemeter goed bereikbaar maken.
Lees meerWil je dat de slimme warmtemeter niet op afstand uitleesbaar is, vul dan het formulier Slimme warmtemeter administratief uit in.
Lees meerWanneer er in het verleden een verzoek bij ons is binnengekomen om de slimme warmtemeter op ´administratief uit´ te zetten, kun je deze door Cogas altijd en kosteloos weer op ´administratief aan´ laten zetten.
Lees meerCogas heeft de meeste van de 800 warmtemeters in de wijk Windmolenbroek in Almelo vervangen door slimme warmtemeters. Het vervangen van deze meters was kosteloos.
Lees meerVoor alle locaties - behalve de wijk Windmolenbroek Almelo - wordt de slimme warmtemeter maandelijks uitgelezen voor de afrekening. Voor de wijk Windmolenbroek wordt de slimme meter elk uur uitgelezen en maken we de dagelijkse standen zichtbaar.
Lees meerBij het vervangen van de meter teken je voor de stand van de afgenomen warmtemeter op dat moment. Verder worden de meters periodiek wettelijk geijkt door een gecertificeerde partij.
Ja, dat kan. Dit werkt net als bij de vorige warmtemeter.
Lees meerNee, deze stijgt niet.
Lees meerDe standen kun je inzien in jouw eigen Cogas-omgeving: ‘Mijn Cogas’
Lees meerHeb je een warmtemeter van het merk Kamstrup? Jouw warmtestand kun je aflezen van het beeldscherm.
Lees meerDe warmtemeter in de warmte-afleverset meet de hoeveelheid water die door de set stroomt, en het verschil in temperatuur van het water dat wordt aangevoerd en dat retour gaat.
Lees meer