Storing? Bel 0800-9009
In december ontvingen de warmteklanten van ons een brief met daarin informatie over het prijsplafond en de nieuwe warmtetarieven. In die brief stond dat in januari het nieuwe voorschotbedrag bekend zou worden en dat klanten dan de jaarafrekening zouden ontvangen. Graag geven we hierover een update.
In verband met het overstappen naar een nieuwe klantomgeving lukt het ons niet om klanten in januari nog te voorzien van het nieuwe voorschotbedrag en de jaarafrekening. Dat vinden we enorm vervelend en daar bieden we onze excuses voor aan.
Wanneer ontvang ik mijn nieuwe voorschotbedrag?
We begrijpen dat je graag wilt weten wat je in 2023 gaat betalen. De kans is groot dat het huidige voorschot niet meer voldoende is. Dit komt omdat de warmtetarieven in 2023 omhoog zijn gegaan. Het voorschot van januari wordt na de jaarrekening gefactureerd en is op basis van het geschatte verbruik voor 2023. De jaarafrekening krijg je uiterlijk in week 6 toegestuurd. Het voorschot en de jaarafrekening worden apart geïnd.
Nieuw in 2023: Mijn Cogas omgeving
Elke meter – slim of analoog- kan afgelezen worden. Kijk op onze website voor de meterstandenkaart zodat je eenvoudig jouw eigen verbruik bij kan houden. Je beslist zelf of je dit dagelijks, wekelijks of maandelijks doet. Zo creëer je het inzicht wat je nodig hebt. Dit voorjaar krijg je toegang tot een eigen Cogas-omgeving: ‘Mijn Cogas’. Voor jou heeft dit veel voordelen: Je kunt hier gemakkelijk het verbruik inzien, maar ook het voorschot aanpassen, wijzigingen doorgeven en eenvoudig belangrijke documenten terugvinden. Je ontvangt binnenkort hierover bericht van ons.
Voorkom dat je wordt afgesloten!
Wij roepen onze klanten op om bij financiële nood zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen. De overheid heeft afspraken vastgelegd met energieleveranciers waarin staat dat betalingsproblemen deze winter geen reden mogen zijn om iemand af te sluiten. Een belangrijke voorwaarde is wel dat je -dit geldt voor huishoudens en andere kleinverbruikers- in contact met ons blijft en meewerkt aan een betalingsregeling om een deel van de maandelijkse termijnbedragen te blijven betalen. Neem daarom zo spoedig mogelijk contact met ons op als jij je in deze situatie bevindt. Ook staan we in nauw contact met onze gemeenten om financieel kwetsbare huishoudens, die ondanks de maatregelen toch (hoge) schulden bij ons opbouwen, niet in de kou te laten staan.