In december ontvingen de warmteklanten van ons een brief met daarin informatie
over het prijsplafond en de nieuwe warmtetarieven. In die brief stond dat in januari het nieuwe voorschotbedrag bekend zou worden en dat klanten dan de jaarafrekening zouden ontvangen. Graag
geven we hierover een update.
In verband met het overstappen naar een nieuwe klantomgeving
lukt het ons niet om klanten in januari nog te voorzien van het nieuwe
voorschotbedrag en de jaarafrekening. Dat vinden we enorm vervelend en daar
bieden we onze excuses voor aan.
Wanneer ontvang ik mijn nieuwe voorschotbedrag?
We begrijpen dat je graag wilt weten wat je in 2023 gaat betalen. De kans
is groot dat het huidige voorschot niet meer voldoende is. Dit komt omdat de
warmtetarieven in 2023 omhoog zijn gegaan. Voor januari geldt dat het voorschotbedrag
hetzelfde blijft als in december.
Na de eindafrekening ontvang je dan in februari het nieuwe voorschotbedrag dat
wordt gebaseerd op basis van het verbruik. De jaarafrekening krijg je uiterlijk in week 6 toegestuurd.
Nieuw in 2023: Mijn Cogas omgeving
Elke meter – slim of analoog- kan afgelezen worden. Kijk op onze website
voor de meterstandenkaart zodat je eenvoudig jouw eigen verbruik bij kan
houden. Je beslist zelf of je dit dagelijks, wekelijks of maandelijks doet. Zo
creëer je het inzicht wat je nodig hebt.
Dit voorjaar krijg je toegang tot een eigen Cogas-omgeving: ‘Mijn Cogas’. Voor
jou heeft dit veel voordelen: Je kunt hier gemakkelijk het verbruik inzien,
maar ook het voorschot aanpassen, wijzigingen doorgeven en eenvoudig
belangrijke documenten terugvinden. Je ontvangt binnenkort hierover bericht van
ons.
Voorkom
dat je wordt afgesloten!
Wij
roepen onze klanten op om bij financiële nood zo spoedig mogelijk contact met
ons op te nemen. De overheid heeft afspraken vastgelegd met energieleveranciers
waarin staat dat betalingsproblemen deze winter geen reden mogen zijn om iemand
af te sluiten. Een belangrijke voorwaarde is wel dat je -dit geldt voor
huishoudens en andere kleinverbruikers- in contact met ons blijft en meewerkt
aan een betalingsregeling om een deel van de maandelijkse termijnbedragen te
blijven betalen. Neem daarom zo spoedig mogelijk contact met ons op als jij je
in deze situatie bevindt. Ook staan we in nauw contact met onze gemeenten om
financieel kwetsbare huishoudens, die ondanks de maatregelen toch (hoge)
schulden bij ons opbouwen, niet in de kou te laten staan.